3+1 nyomasztó HR feladat, amire van megoldás

“Szeretek emberekkel foglalkozni, ezért lettem HR-es.” Hányan mondják ezt nap mint nap? Persze nem ritkán landolnak az excel táblák, kimutatási kérések, jelenléti ívek feldolgozásra és a nap végén azok a kreatív energiák, amelyeket egy HR-es igazán hasznosítani szeretne, hogy élvezze a szakmáját, szinte szertefoszlanak. Összegyűjtöttük azt a 3+1 időt és energiát igénylő HR feladatot, amit meg lehet oldani könnyedén, hatékonyan egy elérhető árú, felhőalapú ERP megoldással, melyet kifejezetten KKV-k részére fejlesztettek ki.


Első nap - és ami mögötte van

Ideális HR folyamatokkal rendelkező cégnél az új kolléga első napja a vállalatnál életre szóló élménnyé kell, hogy váljon. Egy üdvözlőkártya, egy figyelmes céges ajándékcsomag, jó hangulatú körbevezetés, készenlétben álló szerződés és eszközök mind-mind azt szolgálják, hogy hosszú távú, kölcsönös bizalmon alapuló együttműködés vegye kezdetét. Sok-sok óra összehangolt munka van HR és toborzási oldalon egy sikeres onboarding folyamat mögött, aminek végén nem árt, ha maga a vezető is tud időt szakítani a frissen érkezők fogadására. Mindehhez időtakarékos, automatizált folyamatokra van szükség, hogy megelőzhető legyen a későbbi lemorzsolódás is. Mindez különösen fontos napjainkban, amikor a pandémia alatt is töretlen beléptetések személyes jelenlét nélkül, online körülmények között zajlanak.


HR vagy oktatási központ?

Oktatási tervet készíteni és rendszeres képzéseket szervezni a dolgozóknak úgy, hogy az a lehető legjobban hasznosuljon, majd profitot is tudjon termelni a cégnek – mindez a HR egyik legnagyobb kihívása. Nemcsak az óriási, minden dolgozót és szervezeti egységet lefedő komplex tervezés miatt, hanem a szintén komplex adatigény miatt is. Egy felhőalapú ERP megoldással beépített oktatásokat lehet szervezni, az oktatási anyagokat elérhetővé tenni, így igazi oktatási központot lehet kialakítani a vállalaton belül.


Jelenléti ívek - nyűg vagy áldás?

A jelenléti ívek pontos, precíz vezetése elengedhetetlen, egyben számos problémát vet fel. Beléptetőrendszer vagy papíralapú adminisztrációról legyen szó, egy munkaügyi perben létfontosságú dokumentumokká lépnek elő. Arról nem is beszélve, hogy a vezetőknek sok iparágban látniuk kell, hogy mennyi munkaórát fordítanak a kollégák egy-egy projektre, hogy a lehető legpontosabban ki tudják számítani a megtérülést és megfelelő, adatokkal alátámasztott döntést tudjanak hozni. Ami biztos, hogy ha szükség van rá, akkor az az ideális, ha egy gombnyomással, központi adatbázisból bármilyen kimutatás lehúzható, megtekinthetőek a jelenléti adatok. Az integrált riportolási funkcióknak köszönhetően az összes kulcsinformációhoz egyéni szempontok szerint összeállítható riportolási folyamatok is beállíthatóak.


Nyilakozat, nyilatkozat, nyilatkozat

A különböző juttatások adminisztratív háttere igen összetett, főként, ha egy vállalatnál széles a kínálat a választható szolgáltatások között. A dokumentáció összetett, és annak ellenére, hogy nem újkeletű a szabályozása, még mindig sok munkáltató nem elég körültekintő a dolgozói nyilatkozatokkal, vagy egyszerűen nincs rá elegendő erőforrása. A nyilatkozat hiánya pedig okozhat később fejfájást, mivel ez az, ami átminősíti a béren kívüli juttatást összevonandó jövedelemmé. A dokumentáció kezelésében óriási segítséget tud nyújtani a megoldás.


Megtudna többet is az SAP KKV-k számára is elérhető felhő megoldásáról, az SAP Business ByDesignról? Kérjen saját online bemutatót most!